En mulen sommardag på Tyresö.

Igår packade vi badväskor och åkte till Tyresö. Vi började dagen med picknick vid havet.
Trots det halvdana vädret hade vi bestämt oss för att bada.
Så efter maten tog vi mycket riktigt ett dopp i det blå. Har inget bildbevis dock..
Sedan vankades det hemgjorda wienerbröd, mums.
Efter en lång stund vid vattnet var det dags att åka hem till Pelle.
Så vi packade ihop och hoppade in i bilarna.
Hemma hos Pelle var det lugn stämning. Jonas vilade lite.
Det lästes serietidningar och spelades fotboll.
Jag fotade fina rosor.
Sen lekte vi galenpanna.
Mer tidningsläsande.
Jag läste om goda efterrätter.
Efter ett tag började magarna kurra igen, så vi gjorde i ordning grillmiddag!
Grillmästarna.
Det dukades fint.
Mmm, fransk potatissallad och goda röror.
Det var en sanslöst god måltid.
När mörkret föll badade vi i utomhuspoolen och sen gick vi in och åt jordgubbar.
Efter en lång och fin dag i Tyresö tyckte Izor att vi skulle åka hem. Så då gjorde vi det.

Kommentarer
Postat av: Elise

Ser ut som en jättehärlig grillmiddag! Och de hembakade wienerbröden påminner om min mormors hembakade kringlor... nostalgin kom till mig just nu :)

2011-07-28 @ 11:08:58
URL: http://elzplz.blogspot.com
Postat av: Emelie

Ditt liv ser så mysigt ut.. :)

2011-07-28 @ 12:29:18
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Lisa

ser underbart ut!

2011-07-28 @ 22:45:13
URL: http://popflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0