Working time/ Hallonpaj..

Bild.
Idag sitter jag vid mitt skrivbord och jobbar med texter. Fast mest kikar jag på bilder, funderar på hur jag ska fixa till balkongen och kikar på recept. Hittade det här på en hallonpaj, hallonpaj måste nog vara det bästa och somrigaste som finns.
Ingredienser

1 sats pajdeg för söta degar,

Fyllning
1 st vaniljstång
rivet skal av 1 apelsin
1.5 dl strösocker
500 g kesella
2 dl crème fraiche
3 st ägg
3 dl hallon

Till garnering
färska hallon

Gör så här

1. Gör pajdegen efter receptet för söta degar. Kavla eller tryck ut degen i en pajform med löstagbar kant som mäter cirka 26 centimeter i diameter. Förgrädda pajskalet.

2. Sätt ugnen på 200 grader.

3. Dela vaniljstången på längden och skrapa ut fröna. Blanda vaniljfrön, apelsinskal, socker, kesella och crème fraiche.Tillsätt äggen, ett i taget, och rör till en jämn smet.

4. Fördela hallonen i det förgräddade pajskalet och häll krämen över.

5. Grädda pajen i nedre delen av ugnen tills fyllningen har stelnat, cirka 50 minuter. Låt pajen kallna och garnera med färska hallon vid servering.

 


Nä, nu är det jobb som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0