Raketfart






Morgon med joggingskorna, gula och röda löv kletar sig fast. Det luktar ruttna äpplen och jag andas i punktakt. Upp på gräset bort från asfalt ner för backen över bron där jag stannar ett tag och kikar på området nadanför. Ett femtiotal olika maskiner, alla står stilla. Jag springer vidare, slirar nästan på en kanin på hemvägen. Jag springer ifrån ruttenlukten och solen går i moln just när jag kommer in. Röda kinder och glittrig nos. Röda alldelels lagom mogna. Jag kokar kaffe och det börjar åska, mullra, vräka ner där ute. Jag med raketfart.







Kommentarer
Postat av: maja

<3

2009-09-25 @ 14:49:16
Postat av: Linnéa

Oj, vilken fin blogg du har. Tjusit värre. Jag är känner mig också som en tant, nästan hela tiden.

Linnéa

http://tantnea.webblogg.se/

2009-09-28 @ 13:57:15
URL: http://tantnea.webblogg.se/
Postat av: Solveig

Underbar text, doftar. Jag vill också nästan slira på en kanin...

2009-09-30 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0