Rom dag ett



Vi lämnade våra väskor på hostelet och vandrade runt. Coloseo!

Åt god lunch på en liten italiensk restaurang.

Blommigt, rutigt och vin på väggarna.

Det var vår! Rosa träd och solsken, vi drack espresso på ett café nära där vi bodde.
Sedan tog vi siesta.
Vi bodde i det orangeröda slottet på bilden! Fräscht värre.

Efter siestan ver det redan mörkt. Vi vandrade runt i stan, i vårkläder.
Mitt favoritställe- Spanska trappan.

Otroliga glasskonstalationer på en glassig glassbar. (Kommer dit senare)

Fontana di trevi.

Phanteon

Härliga Piazza Navona

Blomsterförsäljning in på natten!

Utanför Birgittastället.

Vi gick bron över Tibern till Trastevere.

Där hittade vi Roms bästa pizza-restaurang. Och Roms bästa musikanter!
Han med kontran var otroligt duktig! Spelade som en gud på sina 3 plaststrängar.

Min pizza, OBESKRIVLIG. Den allra godaste jag ätit någonsin.

Mamma med sin enorma Gorgonzolapizza. Vi åt varenda smula.

Vandring hem. Massor att se hela tiden, byggnader, skulpturer, fontäner.
Vi somnade trötta och mätta.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar ha varit en sjukt mysig resa!! Marit, åh Marit, jag törstar efter fler fina inlägg. Jag är ju ditt stora fan. :)

pussar från venla

2009-03-22 @ 15:56:18
Postat av: Paps

Hade jag rätt eller hade jag rätt om Trastevere?!

Härliga bilder - härliga minnen. Härliga tant Marit!

2009-03-22 @ 17:28:59
Postat av: betty lou

underbara bilder. blir väldigt sugen på att åka till rom nu

2009-03-26 @ 10:58:27
URL: http://bettylougotanew.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0