Bak


Jag lär mig lite nya saker hela tiden.

Jag tänkte att jag skulle göra lite annat än att bara sitta vid datorn idag så jag bakade Cookiemuffin med lingon. Som alltid när jag bakar blir det på mitt sätt.. Vi hade inte så många ingredienser hemma men det gick bra ändå, de blev veganmuffin. Krispiga som hallongrottor.. Jäkligt goda med en klick vaniljglass på!



Ingredienser

175 g margarin (går bra med flytande matlagningsfett)
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver + 1-2 tsk vaniljsocker                                                                                                                                                     Lite lingonsylt eller annan sylt
ca 16 muffinsformar


Blanda alla ingredienser i någon slags bunke. Klicka ut en skvätt i varje form. Sedan en liten sked lingonsylt uppepå. Grädda mitt i ugnen ca 10-20 min i 175°C tills de fått en liten gnutta färg.


 

Mmmmmmmmmmmmmmmm. /Marit


Kommentarer
Postat av: STYLEMIND

jag har suttit och läst din blogg i 100 år nu (nästan) underbar!!!

2009-01-24 @ 02:40:08
URL: http://stylemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0