Return to my chamber


Idag var jag och lunchade med Rickard, hans mamma och vår hyresvärd Gunnar (även släkting).
Det var lite roligt för Gunnar kände verkligen alla, Hej Emanuel, Hejhej Muhamed hej Åsa och så vidare. (Det jobbade minst femton pers där!). Han är stammis där och kvinnan i kassan kallade honom för deras älskling. Det var fin att se.
Vi åt vegetarisk buffé och rågbröd med körvelsmör.
När vi skulle gå såg vi att de sålde söta handmålade askar vid utgångarna. Gunnar berättade att de hade haft såna med fåglar på men att han hade köpt alla. Dem ville jag ha.
På baksidan av en ask stod det www.vackraaskar.se så jag checkade in adressen och hittade dehär.

.

Dessförinnan var jag och Solveig på Regeringsgatan 85 på stockholms minsta affär. Den heter Rydströms sybehör och är ett myller av knappar, glitter, sammetsband och paljetter. Där hittade jag tre små hängen som jag tänkte göra ett eller flera halsband av. Tog en liten bild.



Nu lyssnar vi på Ol' dirty Bastard och ska snart hem till Kasper.
YO


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackra askar, fina förpackningar och söta burkar kan man ha massor av! De här var ju verkligen ett ypperligt exempel.

Fina hängen också!

Samt en väldigt fin kontrasterande avslutning där på hela inlägget;)

2008-10-12 @ 15:14:45
Postat av: Miriam

jag glömde skriva vem det var som skrev;P

2008-10-12 @ 15:15:51
URL: http://miriamskafferep.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0