Matpyssel och Caféförhoppningar


Jag äter gårdagens goda pizza till lunch. Det är absolut godast med hemgjord pizza. Och enkelt! Jag brukar alltid göra en sconesdeg med rågmjöl istället för vanlig pizzadeg med vetemjöl och jäst. Det går snabbare och det är nyttigare och godare! Sen är det bara att lägga på lite av det man har hemma. I vårat fall: Broccoli, gul lök, vitlök, tomatsås, mozzarellaost och rosmarin.



Något som också är godare att göra själv är müsli! Och framförallt billigare.
Jag blandade havregryn, linfrön, solrosfrön, kruskakli och lite brunsocker.
Sedan sprinklade jag på lite honung och lät det stå i ugnen på 200 grader tills det var gyllenbrunt. Efter halva tiden slängde jag in lite russin också. Ju längre man har dem inne, desto segare och smakrikare blir de. Och de bränns ganska lätt. Så håll kolll!



Idag har jag väldiga caféförhoppningar. Det var nämligen så att i onsdags, på Petsounds, blev jag introducerad för en tjej som har café Vurma på söder. Jag fick en intervju, som äger rum idag(!) och jag hoppas verkligen att det går vägen!
Kollade in lite bilder på deras hemsida och det ser jättemysigt ut. Dessutom bakar de allt med ekologiska varor. Så bra det kan bli!















Deras signatur, den vackra zigenarkvinnan.

Kommentarer
Postat av: Tiger

Vurma är det finaste caféet.

2008-11-14 @ 14:20:12
URL: http://herlefteyeislazy.blogspot.com
Postat av: marit

Ja det var väldigt mysigt, nu håller jag tummarna!

2008-11-14 @ 22:42:20
URL: http://tantmarit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du får jobbet finaste! Telefonprata snart? Puss /Sofie

2008-11-17 @ 09:03:01
Postat av: marit

Ja! jag vill prata med dig snart sofie!

2008-11-17 @ 10:55:51
URL: http://tantmarit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0