Söndag i Karlstad



Söndagsfika på Café Royal, med den finaste kristallkronan!

Många godsaker..

Det fanns ett skåp med dansande tårtbrudpar.

Äkta konditorimat!

Jag ville ta med mig den här...

Sen gick vi på Värmlandsmuséet och såg en utställning med Caroline Ohlsson

I ett rum stod det speldosor som plingkade och en liten digital dansös dansade.



Det var många fina tavlor att se.

Sedan gick vi till musébutiken. På vägen dit fanns ett vackert fönster.

Fina plastbuttar.

Plastmått

Vid kassan fanns det massvis av färgsprakande godis.

Rickard hittade denhär fina asken, den hade jag inte tackat nej till!
På kvällen åt vi taco-buffé, såg filmen "My bluberry nights" och åt vaniljglass med hemgjord chokladsås och havreflarn.
En helt fantastisk helg har det varit!

Kommentarer
Postat av: Little Rascal

Oh my! I haven't had a cup there for ages, I didn't even know that Cafe Royal still existed.

I guess I'll be going there in August while I'm over to visit my dad for a week.

2009-02-04 @ 16:39:08
URL: http://rascalkosher.blogspot.com/
Postat av: Marit

It´s Karlstad oldest café I think.. Yes you have to! It´s very classy.

2009-02-06 @ 12:22:13
URL: http://tantmarit.blogg.se/
Postat av: lena

oh, jag kan inte vänta på att komma till karlstad igen! det är, på något sätt min svenska hemstad (om jag som är tysk nu får säga att jag har en svensk hemstad). i mars ska jag dit, så det är inte så långt kvar att vänta...

2009-02-13 @ 14:12:42
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0