Miniölprovning på balkongen.

Efter en hel dag i solen, bestämde jag och Rickard oss för att äta sallad och ha sommarölprovning på balkongen.
Salladen var med avocado, körsbärstomater, rödlök, blandade bönor, honungschévre, calimataoliver, färsk basilika, pesto och toppat med honugnsrostade valnötter. HEMSKT gott.
Första ölen, den skulle smaka apelsinchoklad, men jag tyckte mest den var maffig och besk.
Andra ölen var en San Miguel, mest för att få Barcelonaminnen...
Tredje ölen, skulle smaka knäck och apelsinskal, och var god! Svensk skördeöl.
Efter maten naggade vi på naturgodis.
Och sista ölen, dessertölen, var en jordgubbsöl (!) från Belgien, mycket spännande.
Jag tog första klunken...
OH, så gott det var. Jag sprang direkt och hämtade coctailglasen, det smakade mer som en sommardrink än som öl. Men det var lagom att dela en liten flaska på två, den var rätt söt. Men absolut ett återkommande kort.
Rickard höll med.
Sedan spelade vi Chicago, men nu ska vi sova så vi orkar upp och jobba imorgon!
NR. 1

Kommentarer
Postat av: Sol

Ni är för gulliga! Och inspirerande!

2010-05-19 @ 19:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0