Utflyktsdag


Idag tog jag och Rickard en promenix till Sundbyberg.
Efter en lång tur i secondhandaffärer lunchade vi på Boullans café som har världens godaste sallader!
Min var med lax, keso, avocado och fetaost. (Och mina nya brillor, 30 spänn på myrorna!)
Rickard åt en med chilikeso, avokado, soltorkade tomater och fetaost.
På hemvägen köpte vi magnum mandel som vi åt i solen.
Det var härligt värre.
Väl hemma provade jag mina nya kläder i vardagsrumssolen. Tulpankjol.
Rickard köpte en Lacostekofta på myrornas.
Blommig blus.
Kavaj med spetsärmar.
Rosavit kofta med sidenkant på kragen.

Och så köpte jag en klocka som skymtar på bilderna, en silvrig casio-kopia, för 30 spänn!
Bra utflyktsdag helt enkelt! Nu ska vi gå och spela pingis.

Kommentarer
Postat av: Hamlet

Vilka Fynd!

2010-03-31 @ 10:00:11
Postat av: Sol

Jag tror Rickard klippt sig sen sist, fint!

Sådana Lacoste-tröjor hade hans pappa på 80-talet...dessutom sydde jag en av billigt tyg och satte på en krokodil från en utsliten, busigt va?

2010-03-31 @ 15:06:28
Postat av: Kia

Hej Tant marit! Ramlade in på din blogg vilket var ett lyckat fall. :) O nu undrar jag: varifrån kommer dina tjusiga glasögon? alltså inte de där solbrillorna (vilka iofs också va trevliga) utan de vanliga? jag gillar dem skarpt! /k

2010-04-03 @ 00:24:03
Postat av: Marit

Smart Sol!

Kia, tack! Jag köpte dem i London 2007, på specsavers om jag inte minns fel. Har aldrig sett några sådana igen, men det ska finnas en sida på internet som säljer genomskinliga plastbågar, vet bara inte vad den heter tyvärr! Lycka till/ Marit

2010-04-04 @ 15:14:36
URL: http://tantmarit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0