<3 Sweet 22 <3

I Lördags hade jag ett litet födelsedagskalas med temat: SÖTT.
Det var hemskt trevligt, se själv:
Kvällen började med minimiddag och kalasfix. Jag letar i kylen.
Tillslut satt vi ner och åt, jag och Venla.
Förrätten var vitlöksbröd med smält brieost, avocadoröra, räkor, rödlök, citron och körsbärstomater.
Mellan förrätt och huvudrätt blåste Maja ballonger..
Jag gjorde mig i ordning..
Det fotograferades
Rördes cupcakes-frosting..
Pyntades..
Kladdades med grädde..
Sedan var middagen på bordet och jag var nöjd! Laxpanna och rotsaker i ugn med fetaost.
Det kom gäster! Anders.
Emma
Cupcaksen pyntades med silverpärlor.
Kökshäng, Anna, Säde, Tove, Anders och Kajsa.
Jag fick presenter!
Finaste presenterna, en my little pony pinjata! och en ljus-porslinskanin <3
Kakbordet var uppdukat!
Det sjöngs och tutades..
Såpbubblor, ballonger och kalastutor! (Och fina flickor!)
I väntan på tårta. Oscar, Daniel, Venla, Säde och Kajsa.
Rickard skär första tårtbiten åt mig.
Jag blir gift!
Kaffe i vardagsrummet. Calle och Oscar.
Rickard, Kajsa och Daniel mumsar i soffan.
Röd bål och godis på skrivbordet.
Emma, Anna och Tove skulle ut och ta luft..
Säde promenerar pinjatan!
Det blåstes trolleriballonger!
Sedan kom Kakan, som också fyllt år, med sitt gäng och det var dags för pinjatan!
Man skulle dra i snörena under magen istället för att slå, det var skönt. Stackars häst.
Det gick inte att dra så jag fick sticka in armen i den arma hästkraken.
Det var så sött! Massa pastellfärgade godisar, pappershjärtan, serpentiner och stjärnor regnade ner över oss.
Tolvslaget var passerat och Jag och Kakan kände efter hur det var att vara 22 åringar.
Dans i vardagsrummet! Oscar, Calle och jag.
Kakan, Tove och Anna tittar på mitt lilla afrikanska instrument som jag fick av Sara.
Puss.
Oscar, Jonas och Anders spexar i soffan.
Dans med enhörningen!
Jag ville att kvällen skulle hålla på för evigt!
Hemgjorda tatueringar och riktiga som fick vingar.
Hux flux var kalaset slut. Jag och Maja pustade ut i soffan och beundrade de fina blommorna.
Mattorna var slarviga i kanten, golvet fullt av godis och serpentiner, pappershjärtan och bålkladd. Spår från en helt fantastisk och alldeles underbar födelsedagskväll! Tack alla. <3

Kommentarer
Postat av: majamaja

sicket dunderkalas det var!!



2010-02-15 @ 19:42:07
Postat av: Anna

WOOOWOOWOWO!! roligt med bilderrrrr

2010-02-15 @ 19:47:41
URL: http://drivved.wordpress.com/
Postat av: sofie

Åh vad fint det ser ut Marit <3 Synd att jag inte kunde vara med på din födelsedag. Och du, vad fin frisyr du har!! Ditt hår har växt ut lite. Jättefint!! Jag håller på att spara nu men det tar nog ett tag...



Puss /Sofie

2010-02-21 @ 18:59:46
URL: http://hiddentrackdesign.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0