Rigakryssningen



Det var soligt i Stockholm, Festivalbåten låg och väntade på oss.

Vi började med buffé

Förrätt

Huvudrätt

Efterrätt. Den var fin men inte så hemskt god måste jag erkänna..

Pappa öppnar paket

Buffé-Restaurangen var fin med lampkronor, stora fönster, randiga stolar och ankargolv!

Vi handlade i shoppen och gick till vår hytt och förfestade lite med kortspel och bubbel.

Det blev en omtumlande kväll. Många märkliga människor och ljud!
Jag, pappa och Niels blev uppropade att gå upp på scenen som födelsedagsbarn.
Vi fick en varsin Champagneflaska. Somnade vid tre tror jag...

Morgonen i Riga! Ljust även där.

Grått med massa grafitti, nästan som i Berlin

Vi vandrade genom Gamla stan till en marknad

Även där fanns det lustiga typer. Denna herre med långt grått hår och skägg,
en cylinderformad skinnkeps, svart långrock, kostymbyxor och svarta kängor
gick och bar på två slitna Chanel-påsar, han var en riktig hipster!

Det fanns många lustiga små (och stora) tanter i stånden.
Man fick tydligen inte fotografera inne i marknaden, men vi smygfotade lite..

Persikoyoghurt, jordgubbsyoughurt och - BRÖDyoghurt. Det var skumt.

Lillebror Adde med sin tjej Linnéa, hon köpte varm mjölk med en chokladklubba
som man skulle röra runt. Adde pressar sitt presskaffe förundrat.

Jag drack en Winter Kiss.

Niels år New York Cheesecake och Rickard åt vegetariska Club sanwich.

Mer gatukonst

Efter ett ganska misslyckat restaurangbesök, (Riganianerna försökte lura i mig och Rickard kött) hittade R denna målning och blev lite gladare. Men vi var hemskt hungriga och det var dags att återvända till båten.

Vi hittade inget Vegetariskt. Så vi slog på stort och gick till A la carte Restaurangen på båten.

Jag beställde ugnsbakad lax med rotfruktstårta, en jätteräka, ångkokta grönsaker med basilika och saffranssås. Det var rätt skönt att jag åt fisk under den resan..

Rickard hittade tillslut Gräddig pasta med grönsaker och svamp.

Det var väldigt gott!

Sedan mötte vi upp Adde och Linnéa för lite gambeling.

Adde vann, men Rickard förlorade. Syns det på bilden?

Jag smygfotar Rickard som spelar poker.

Jag och Linnéa gick och tittade på showen de hade.

Mycket korsetter och sjömän..

Båthiss till hytten

Långa gångar som gungade.. Både Adde och Niels blev sjösjuka.
Men jag och Linnéa var på topp så vi gick upp til partyvåningen och sjöng Karaoke!

Vi fick näst sista låten. Det blev Yesterday med Beatles.
Sedan gick vi och dansade i Panorama Klubb.

Det var en finfin kryssning! Jag och Rickard lekte lite på tunnelbanan hem;
trötta, glada och nöjda!

Kommentarer
Postat av: Malin

fina bilder! jag saknar er allihopa, men mest dig.

2009-03-14 @ 01:05:44
URL: http://sillyswedishgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0