Semlor, Semlan, Selma




Jag tänker på när lillebror Adde kallade Säde för semlan och virrade bort sig i sommarnatten.
Och den finaste bostonterriern jag någonsin träffat, som hette Selma.
Om jag får en hund kanske den heter Selma.
Ganska behagligt att ha i munnen, Semlor, Semlan, Selma. Både orden och bullen.
Idag åt jag, Jonas och Rickard semlor iallafall, de på bilden.
Jag bakade många semelbullar till kalaset så det skulle räcka ett tag.
Några räcker även till tjej-middagen jag ska på nu.

Slut på Semelfilosofin.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

ser gott ut!

2009-02-18 @ 22:00:04
URL: http://linneahansson.blogg.se/
Postat av: Miriam

Alltså jag har inte ätit någon ännu, utan väntar på premiären på tisdag. Då ska jag be pappa köpa två feta semlor från Flodins bageri (det bästa i stan!) åt mig, och sen ska jag bara trycka! Ahh så underbart!



Förövrigt så har jag funderat på att i framtiden namnge mitt barn till Semla. Hur fint ord som helst ju. Dessutom luktar pioner semlor, och pioner är min favoritblomma. Semla Pion Parkman? Yes!

2009-02-19 @ 12:36:52
URL: http://miriamskafferep.blogspot.com
Postat av: Marit

Miriam: Ja, detta var min första faktiskt! Är så van att äta en på min födelsedag, semeltisdan är sen i år.

Jag håller med, Semla är ett fint namn. Semla Pion Parkman var en mycket fin namnbild! Kör på det!

2009-02-19 @ 13:52:07
URL: http://tantmarit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0