Bok och filmdag


Idag gick jag på bokrea på Åhlens city. Jag köpte fyra olika bakböcker: "Rosendals Trädgårdscafé", med jättefina bilder och recept på godsaker man bör ha i ett café, "BRÖD", en brödbok där det står massa hemligheter och tips om brödbak, "Mera maffiga muffins" av Lena Brorsson Alminger, en gullig liten muffinsbok med bra tips och fina små citat. Några provsmak: "Det finns olika naturliga beteenden" "Älska dig för den du är!" och "Det är i vilopauserna man växer". Riktigt filosofiskt.
Och så klart den boken jag kom dit för; A piece of cake!

På kvällen gjorde vi banan i ugn med glass till och såg Persona. En hemskt fin och stilfull film.






De har så fina frisyrer och kläder.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Ja, jag kikade på den där Piece of cake idag! Hade nog aldrig öppnat den om du inte skrivit om den... Omslaget såg inte alltför roligt ut tyckte jag, men, innehållet var desto bättre! Får se om jag köper den. Annars hade jag tänkt köpa "Annas Medelhavsmat" som är gjord av Anna Bergenström, som också gjort min favoritkokbok "Kärlek, Oliver och Timjan". Medelhavsmat är också min favorit, så det blir liksom två flugor i en smäll! Dessutom kostade den bara 39 kr;) Bra att köpa nu och ha i förvar om man behöver en present någon gång också!



Persona såg ju rätt stilig ut faktiskt. Jag kanske borde se den ändå. Det är bara det att jag har fått någon slags anti-grej mot Ingemar Bergman och alla andra sånna "avguda-och-ifrågasätt-ej-gubbar" som t ex Augst Strindberg. Jag blir lite irriterad på dom. Men jag ska möjligen ge Persona en chans då.

2008-09-27 @ 17:27:38
URL: http://http://miriamskafferep.blogspot.com
Postat av: Anonym

Verkligen, jag är inte heller särskilt intresserad av hela den här kändiskockgrejen, jag öppnade boken med en skeptisk inställning men blev positivt överraskad. Jag tycker också om Anna bergström, jag har kärlek oliver och timjan och älskar medelhavsmat! det är det bästa. houmus, tzaziki, babaganouch, falafel och ost! mmmm.

Persona är faktiskt ett mästerverk. Jag håller med om att det är synd att kvinnor inte fick lika stor möjlighet att visa sina kunskaper på den tiden, men bergman var en mästare. Så ge den en chans tycker jag! Om inte annat är den otroligt snygg.

2008-09-27 @ 21:45:05
Postat av: TANT VENLA

Psersona. Så jävla grym. Du vet allt hur man tar vara på livet. Ugnsbakad banan med glöass och Bergman LIKSOM! :)

2008-09-28 @ 10:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0