Skägget i brevlådan




Nu är det mindre än en månad kvar tills julkalendern börjar. Det är Anders och Måns som har huvudrollerna, vilket ska bli spännande. Den heter Skägget i brevlådan och handlar om att de råkar posta en handlingslista istället för en önskelista till jultomten. Så de måste försöka leta upp tomten och förklara förväxlingen, så de inte får massa mat i julklapp! Det ska tydligen bli Anders-och-Måns-humor fast för barn. "Massa biljakter, kidnappningar, spioner och underjordiska ligor, som en serietidning som är läskig och spännande", står det om den.
De ser roliga ut och jag tror att det kan bli en bra kalender. Förmodligen inget som klår Pettson och Findus, men det är det i och för sig inget som gör!







Bilder ur kalendern

Kommentarer
Postat av: Anna

puss på dem och dig!

2008-11-02 @ 21:24:40
Postat av: En annan Anna

Men vilket elandes elande att jag missar den julkalendern! Anders och Mans, herregud, den kommer garanterat vara briljant. Ack!

2008-11-04 @ 10:32:03
URL: http://sharlan.blogg.se/
Postat av: marit

Andra anna: du kan ju se den på internet, svt.se! jag såg julkalendern på internet när jag bodde i London. det funkade fint. så du firar jul i Kina?

2008-11-04 @ 10:40:24
URL: http://tantmarit.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var sa sant, tack for tipset. Jag tror dock inte att det blir mycket julfirande, jag kommer nog rent av att ga i skolan pa julafton. Det blir lite skumt.

2008-11-05 @ 06:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0