Slit och släp


Jag är en arbetande kvinna nu.
Jag rullar chokladbollar, steker quornfilé, brer ostsmörgåsar,
dukar upp till julbord av inget like, dekorerar julfat, skalar mandariner,
ojar mig och tar mig för ryggen, sörplar kaffe och städar golv.
Det är juletider och mina värmländska arbetskamrater har tomteluvor.
Ibland pratar de så jag inte förstår och kallar mig "pigan", "lillflickan"
och "vännen".
De smyger åt mig godis och tycker synd om mig som måste gå upp
tio över fem på "möra".
Jag är lite kvällstrött och orkar inte blogga som sig bör.


Pettson och Findus, mer jul än så kan det inte bli!

Kommentarer
Postat av: Anna

älsklisötli! vad jobbar du med?

blogga mer! puss

2008-12-16 @ 18:09:00
Postat av: marit

hihi. jag jobbar i köket på Lillerudsgymnasiet. men nu är jag hemsideansvarig med Rickard. puss på dig du!

2008-12-17 @ 14:53:08
URL: http://tantmarit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0